Általános Üzleti Feltételek

I. BEVEZETÉS

1. Az iZlato s.r.o. cég ezzel a reklamációs renddel a fogyasztók védelméről és a kihágásokról szóló T.gy. 372/1990 sz. törvény módosításáról szóló T.t. 250/2007 sz. törvény 18 § 1. bek. későbbi módosításai hangzásával összhangban rendben tájékoztatja a fogyasztót (továbbiakban „Ügyfél” vagy „Vásárló”) a hibafelelősségből eredő jogok érvényesítésének feltételeiről és módjáról (továbbiakban „reklamáció”) beleértve azokat az adatokat is, hol érvényesítheti a reklamációját és a jótálláson belüli javításokat.

2. Ezek az általános üzleti feltételek a Fogyasztóvédelmi törvény 18 § 1. bekezdésével összhangban a www.aekszerek.hu honlapon jól látható, és a fogyasztó számára elérhető helyen vannak közzétéve.

3. Ezen a honlapon az aekszerek.hu internetes ékszerbolt üzemel, amely válogatott fogyasztási cikkek értékesítését kínálja. Az aekszerek.hu honlap üzemeltetője és a kínált áru szállítója az iZlato s.r.o. cég.

4. Minden ár tartalmazza a 27 % áfát. 

 

II. A SZERZŐDŐ FELEK MEGHATÁROZÁSA:

1. eladó:

iZlato s.r.o. , székhelye EUROVEA CENTRAL 1, Pribinova 4, Bratislava 81102, statisztikai számjele: 36505595, Adószám: 2022012663, Közösségi adószáma: SK2022012663, bejegyezve a Pozsony 1 Járásbíróság Cégjegyzékében, s.r.o. szakasz, betét száma: 110687/B

2. vásárló:

Ügyfél alatt az a felhasználó értendő (minden természetes és jogi személy korlátozás nélkül), akinek lehetősége van a termékek megrendelésére az Üzemeltető honlapján. Átvevő alatt az a természetes vagy jogi személy értendő, akinek a rendelés szerint az Ügyfél küldeményét szánták. Rendeltetési hely alatt az Ügyfél által meghatározott hely értendő, ahová az Üzemeltető köteles a küldemény kézbesítését biztosítani. Küldemény alatt az az áru értendő, amely az Üzemeltető kínálatának részét képezi a bevásárlóközpont oldalain.

 

III. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS TÁRGYA:

1. Az eladó vállalja, hogy a megfelelő típusú és mennyiségű árut szállítja le úgy, ahogy az a megrendelés idején fel volt tüntetve, az ügyfél rendelése alapján a megegyezett áron.

2. A mező kipipálásával a rendelés elküldése előtt a vásárló kifejezi, hogy megismerkedett ezekkel az általános üzleti feltételekkel, a tartalmukat teljes mértékben megértette és egyetért velük.

3. A vásárlás tárgya a megkötött adásvételi szerződés alapján a vásárló rendelésében pontosított áru, a terméket, megnevezését, típusát, mennyiségét, tömegét, méreteit, árát, stb. illetően.

 

IV. A SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME:

A szerződő felek megállapodtak, hogy a vásárló, amennyiben természetes személy, köteles közölni az eladóval a vezeték- és keresztnevét, állandó lakhelyének címét az irányítószámmal együtt, telefonszámát és e-mail címét.

A szerződő felek megállapodtak, hogy a vásárló, amennyiben jogi személy vagy egyéni vállalkozó, köteles közölni az eladóval a cégnevét, székhelyének címét az irányítószámmal együtt, cégjegyzékszámát, adószámát, telefonszámát és e-mail címét.

Az eladó ezennel értesíti a vásárlót, hogy a személyes adatok védelméről szóló T.t. 122/2013 sz. törvény 10. § 3) bek. b) pontja szerint, annak későbbi módosításaival összhangban, az eladó mint üzemeltető az adásvételi szerződés megkötésének folyamatában a vásárló mint érintett személy személyes adatait annak beleegyezése nélkül fogja feldolgozni, mivel a vásárló személyes adatainak feldolgozását az eladó vásárlóval való szerződést megelőző viszonyban valósítja meg, és a vásárló személyes adatainak feldolgozása az adásvételi szerződés teljesítéséhez nélkülözhetetlen, amelyben a vásárló mint az egyik szerződő fél lép fel.

A vásárló a megfelelő mező bejelölésével a megrendelése elküldése előtt beleegyezését fejezi ki a személyes adatok védelméről szóló törvény 11. § 1) bekezdése értelmében, hogy az eladó feldolgozza és megőrizze az ő személyes adatait, különösen azokat, amelyek feljebb fel vannak tüntetve és/vagy azokat, amelyek az eladó tevékenységéhez szükségesek az új termékek, kedvezmények és a kínált áru akcióiról szóló tájékoztatás megküldését érintően, és feldolgozza azokat az összes információs rendszerében, amelyek az új termékek, kedvezmények és a kínált áru akcióiról szóló tájékoztatást érintik. A vásárló az eladó számára ezt a beleegyezését a személyes adatok feldolgozása célja eléréséig adja meg, határozott időtartamra. Az eladó a feldolgozás céljának elérését követően haladéktalanul biztosítja a vásárló személyes adatainak megsemmisítését. A személyes adatok feldolgozásába adott beleegyezését a vásárló írásban bármikor visszavonhatja. A beleegyezés a vásárló beleegyezése visszavonásának eladónak való kézbesítésétől számított 1 hónapon belül szűnik meg.

A vásárló személyes adatait bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a www.aekszerek.hu oldalra való bejelentkezést követően a „Személyes adatok” részben.

A www.aekszerek.hu honlap üzemeltetője kötelezi magát, hogy az átadott személyes adatokat csak a szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez használja fel az eladó által meghatározott üzleti feltételekkel összhangban. A feldolgozott adatok nem lesznek közzétéve, hozzáférhetővé téve, sem harmadik félnek átadva, kivéve a fuvarozót. Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy a biztonsági garanciától elálljunk, amennyiben a szervert ismeretlen tettes (hacker) támadja meg. Ebben az esetben nem érvényesek a fenti adatkezelési szabályok.

Az eladó ezennel értesíti a vásárlót, hogy a személyes adatok védelméről szóló tv. 15 § 1. bek. e) pont 3. és 4. alpontjával összhangban, a személyes adatok feldolgozása során feltételezhetően az alábbi harmadik feleknek, ill. átvevő feleknek lesznek hozzáférhetővé téve a vásárló személyes adatai:

  • Slovenská pošta, a.s., székhelye: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, stat. sz.: 36631124, bejegyezve a Besztercebányai Járásbíróság Cégjegyzékébe, Sa szakasz, 803/S sz. betét
  • Slovak Parcel Service s.r.o., székhelye: Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, stat. sz.: 31329217, bejegyezve a Pozsony 1 Járásbíróság Cégjegyzékébe, Sro szakasz, 3215/B sz. betét
  • Direct Parcel Distribution SK s.r.o., székhelye: Technická 7, 821 04 Bratislava, stat. sz.: 35834498, bejegyezve a Pozsony 1 Járásbíróság Cégjegyzékébe, Sro szakasz, 26367/B sz. betét

A vásárlónak ingyenes írásbeli kérvény alapján joga van az eladónál kifogásolni:

  1. személyes adatai feldolgozását, amelyekről feltételezi, hogy azokat direkt marketing céljaira dolgozzák fel, vagy fogják feldolgozni az ő beleegyezése nélkül, és kérni a megsemmisítésüket,
  2. a 10. § 3. bek. d) pontjában feltüntetett személyes adatok felhasználását direkt marketing céljaira postai kapcsolatban, vagy
  3. a 10. § 3. bek. d) pontjában feltüntetett személyes adatok direkt marketing céljaira való nyújtását.

 

V. A RENDELÉS VISSZAIGAZOLÁSA:

A fogadott rendelés igazolását a rendszer automatikusan megküldi e-mailben. A küldemény futárszolgálattal való elküldésének napján erről szintén tájékoztatást kap e-mailben. A megadott e-mail címre szükség esetén az összes további információt megküldjük a rendelésével kapcsolatban.

 

VI. SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐK ÉS FELTÉTELEK:

Az árut az UPS futárszolgálat, a DPD vagy a Magyar Posta szállítja - az ügyfél kívánsága szerint. Az áru szállítási ideje a szállítás típusától függ, amelyet az áru rendelése során választottak. Ha a megrendelt áru ki van fizetve, vagy utánvéttel rendelték meg, és raktáron van, az árut 2 munkanapon belül kézbesítik. Az SZK-n kívül 3-5 munkanapon belül. Az árut, amely a vásárló saját rendelésének eredménye (gravírozott vagy rendelésre készül), az ebben az üzleti feltételekben leírtaktól eltérő szállítási határidőkben is kiszállíthatják.

Minden akció addig érvényes, amíg a készlet tart, hacsak a konkrét terméknél nincs más feltüntetve.

Amennyiben az eladó és a vásárló az adásvételi szerződésben másképp nem egyeztek meg, az eladó köteles a tárgyat késedelem nélkül a vásárlónak kézbesíteni, legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül. Ha az eladó a kötelezettségét nem teljesítette, vagyis nem kézbesítette a tárgyat az első mondat szerint, a vásárló felszólítja őt, hogy a tárgyat az általa nyújtott kiegészítő ésszerű határidőn belül kézbesítse. Ha az eladó a tárgyat ebben a kiegészítő ésszerű határidőben sem kézbesíti, a vásárlónak joga van elállni a szerződéstől.

 

VII. ÁRUFIZETÉSI MÓDSZEREK

A rendelés befejezésénél több fizetési módszert is kínálunk:

1. KÁRTYÁS FIZETÉS

A bankkártyás fizetés a Tatra banka a.s a Reiffeisen bank Internacionale AG (RBI) tagjának CardPay fizetési átjáróján keresztül zajlik. Minden hitelkártya információ a CardPay által védett. Az egész folyamat e-shopunkon kívül történik. A kifizetést követően vissza lesz irányítva a www.aekszerek.hu oldalra, és megjelenik a rendelés fogadásának igazolásáról szóló információ.

2. PayPal FIZETÉS

A rendelését biztonságosan PayPal számla segítségével is kifizetheti. A kézbesítés csak a hiteles PayPal fiókhoz megadott címre és névre lehetséges.

3. FIZETÉS UTÁNVÉTTEL 

Minden rendelést 300 000 Forint-ig lehetséges utánvéttel kifizetni egyenesen a futárnál készpénzzel vagy bank kártyával is.  

 

4. FIZETÉS ÁTUTALÁSSAL

Rendelését átutalással is kifizetheti a OTP Bank Nyrt. bankban található számlánkra. A fizetési adatokat az e-mail címére küldjük, a rendelés visszaigazolásával együtt. Partnerek közti egyedi azonosítóként a rendelés számát kell megadni. A kifizetés fogadását követően rendelését azonnal feladjuk.
BANKKAPCSOLAT
OTP Bank Nyrt.
számla pénzneme: HUF
Számlatulajdonos: IZLATO S.R.O.
Számlaszám: 11734097-23462328
Átutalás közleménye: Rendelési szám

 

VIII. SZÁLLÍTÁSI DÍJAK ÉS AZ ÁRU CSOMAGOLÁSÁNAK DÍJA:

Az összes megrendelt árut szerződéses fuvarozóink aktuális árain kézbesítjük, felár nélkül. A megrendelőnek lehetősége van a szállítási módot és az ékszerek csomagolását is megválasztani!

 

IX. FELELŐSSÉG AZ ÁRU HIBÁIÉRT ÉS JÓTÁLLÁS:

A vásárló köteles az árut közvetlenül az átvételét követően szemrevételezni. Amennyiben a termék csomagolásának mechanikai sérülését észleli, a vásárló köteles ellenőrizni az áru állapotát, és sérülés esetén feljegyzést készíteni a sérülésről a fuvarozó jelenlétében. A szállítás során keletkezett sérülésekért a szállító felel, mivel az összes áru biztosítva van. Az elkészített feljegyzés alapján a káresemény szállítóval való lezárását követően az ügyfélnek megfelelő kedvezményt nyújtunk, vagy kiszállítunk egy új terméket.

A termék olyan mechanikai sérüléseinek reklamációját, amelyek nem voltak nyilvánvalóak a küldemény átvételekor, azonnal érvényesíteni kell az észrevételt követően, azaz azonnal a termék első használatát követően. Az ilyen típusú későbbi reklamációkat csak akkor lehet elismerni, ha a vásárló igazolja, hogy az áru már az átvételekor is rendelkezett a reklamált hibákkal. Az első használat előtt a vásárló köteles áttanulmányozni a jótállás feltételeit a felhasználói útmutatóval együtt, és ezt követően köteles azokat betartani. A jótállás nem terjed ki a tárgyak (vagy azok részei) szokványos elhasználódására, amit a használatuk okozott. A termék rövidebb élettartama tehát nem tekinthető hibának és nem is reklamálható.

Az eladó nem felelős az alábbi hibákért:

  1. Amelyek az áru mechanikai sérülésével keletkeztek: Lánc elszakadása, kő eltörése, a termék megkarcolása, kidudorodás, elgörbülés, a kő kiesése a foglalat eltörésével vagy elgörbülésével, amelybe a kő be van ültetve, a zárszerkezet eltörése, a láncszemek megtörése, a gyűrűsín megrepedése.
  2. Az áru sérülése, amit a szokványos viselése okozott: Természetes elhasználódás, mint a függő karikák kopása lógós fülbevalókon, a karikák elkopása a medálokon, a szemek kopása a láncokon, a ródiumozott ékszerek szokványos kopása például a fehér arany gyűrűk alsó részén
  3. A megfelelő gondoskodásra vonatkozó utasítások be nem tartása miatt elértéktelenedett áru.
  4. A reklamált árunak teljesnek kell lennie.

 

Jótállás:

Minden árura 24 hónapos jótállást nyújtunk, eltérő rendelkezés hiányában, és az az áru vásárló általi átvételének napjával kezd el telni. Szükség esetén jótállási időn kívüli szervizt is biztosítunk. A jótállási időn belüli és kívüli javítások szervizhelyeiről szükség esetén kérésre telefonon vagy e-mailben nyújtunk tájékoztatást.

 

X. REKLAMÁCIÓK:

Az áru reklamációjára a polgári törvénykönyv, valamint a fogyasztóvédelmi törvény vonatkozó rendelkezései érvényesek. A reklamációkat fölösleges késedelem nélkül kell érvényesíteni.

Ha az áru reklamációjával kapcsolatban kérdése van, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba e-mailben az [email protected] címen vagy telefonszámon, lásd az elérhetőségeket.

A reklamáció menete:

  1. A vásárló köteles kitölteni a reklamációs űrlapot, amely a honlapunkon a reklamációk részben letölthető, és amelyen feltünteti a vezeték- és keresztnevét, címét, tel. számát, a rendelés számát, az áru átvételének időpontját és az áru reklamált hibájának leírását.
  2. A vásárló köteles az eladónak elküldeni a számla másolatát, amely egyúttal jótállási jegyként is szolgál, és amelyet a megrendelt áruval együtt kapott kézhez.
  3. A reklamált ékszert helyezze műanyag borítékba, amelyet a postán megvásárolhat, és küldje el értéknyílvánított csomagként M. Tuschelová - EXPANDECO - HERATIS, Vízpart utca 26, 9225 Dunakiliti, Magyarország címre. Azonban ne utánvéttel! (ne küldje utánvéttel és csomag formájában sem, mivel a posta a csomagokat nem kézbesíti számunkra, ezzel meghosszabbodik a cseréjének/visszaadásnak az ideje).

Az Ön által feladott küldemény mozgását / kézbesítését a Magyar Posta https://www.posta.hu/nyomkovetes/ oldalon követheti figyelemmel. A küldeményazonosító számot a feladóvevényen találja. Utánvéttel küldött árut nem veszünk át.

 

A boríték tartalma az alábbi legyen:

  • az ékszer, ha lehetséges az eredeti csomagolásában
  • megrendelőlap
  • a kitöltött reklamációs űrlap
  • a számla másolata, amely egyúttal jótállási jegyként is szolgál

- Felhívjuk a figyelmét a fogyasztók jogaira, amely szerint a távollévők között kötött szerződéstől való elállásra nincs joga annak a fogyasztónak, aki olyan szerződést kötött, amelynek tárgya a fogyasztó specifikációi alapján készül el, vagy az ő személyes szükségletei kielégítésére szolgál. Példa az ilyen tárgyra az egyéni megrendelés alapján készített gyűrű méret, vagy a perszonalizált termékek (pl. gravírozással).

4. Amennyiben a reklamációt futárszolgálattal küldi, a futárszolgálattal kötött szerződésünk alapján módunkban áll a reklamált árut a dokumentációval a gépkocsivezető jelenlétében ellenőrizni. A nem megfelelő módon biztosított áru kézbesítése a kötelező dokumentáció nélkül az Ön által választott más futárszolgálattal, bonyolíthatja a reklamáció átvételét abban az esetben, ha ez a futárszolgálat nem teszi lehetővé számunkra az átvételnél az ellenőrzés elvégzését.

5. A vásárló köteles az eladónak elküldeni a számla másolatát, amely egyúttal jótállási jegyként is szolgál, és amelyet a megrendelt áruval együtt kapott kézhez (a számla vásárlási bizonylatként szolgál reklamáció esetén is).

A jótállás nem vonatkozik az áru mechanikai sérülésére, amelyeket a vevő okozott, az áru nem megfelelő, ill. alkalmatlan körülmények közötti használatára, a durva bánásmódra, az áruról való gondoskodás elhanyagolására, a szakképzetlen szerelésre, az áru helytelen kezelésére és használatára, az áru nem megfelelő ápolására, a helytelen telepítésére.

Minden jogosan érvényesített javítás a jótállási időn belül térítésmentes. A jótálláson belüli ingyenes javításra való jog akkor is megszűnik, ha a termékbe a jótállási időszakon belül az arra jogosult személyen kívüli más személy szakképzetlen módon beleavatkozott. Az eladó egyúttal fenntartja magának a jogot, hogy az ilyen áruért ne fizessen vissza pénzt és ne cserélje be azt másik árura.

Az eladó a reklamációról azonnal dönt, bonyolultabb esetekben 3 munkanapon belül. Indokolt esetekben, különösen ha a termék összetett műszaki elbírálására van szükség, legkésőbb a panasz érvényesítésétől számított 30 napon belül. E határidő lejártát követően a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni, vagy joga van a terméket új termékre cserélni.

Az eladó köteles a reklamáció elintézéséről írásbeli dokumentumot kiadni legkésőbb a panasz érvényesítésétől számított 30 napon belül.

 

Az eladó köteles a reklamációt elintézni, és a reklamációs eljárást befejezni az alábbi módok valamelyikén:

  1. a javított áru átadásával,
  2. az áru cseréjével,
  3. az áru vételárának visszafizetésével,
  4. megfelelő kedvezmény kifizetésével az áru árából,
  5. az áru reklamációjának indokolt elutasításával.

A vásárlónak a jótállás érvényesítésére csak olyan hibás áru esetén van joga, amelynek hibáit a gyártó, szállító vagy eladó okozta, és amelyre a jótállás vonatkozik és a megvásárlása az eladónál valósult meg. Egyéb esetekben az eladó nem fogja tudni megjavítani a sérült árut a jótállás keretén belül, és abban az esetben, ha a vásárló erre a tényre való figyelmeztetést követően kéri az áru megjavítását, köteles lesz az eladónak kifizetni a szolgáltatás megvalósításával és az ilyen áru javításával összefüggő költségeket.

A jótállás nem vonatkozik az áru mechanikai sérülésére, amelyeket a vevő okozott, az áru nem megfelelő, ill. alkalmatlan körülmények közötti használatára, a durva bánásmódra, az áruról való gondoskodás elhanyagolására, a szakképzetlen szerelésre, az áru helytelen kezelésére és használatára, az áru nem megfelelő ápolására, a helytelen telepítésére.

Minden jogosan érvényesített javítás a jótállási időn belül térítésmentes. A jótálláson belüli ingyenes javításra való jog akkor is megszűnik, ha a termékbe a jótállási időszakon belül az arra jogosult személyen kívüli más személy szakképzetlen módon beleavatkozott. Az eladó egyúttal fenntartja magának a jogot, hogy az ilyen áruért ne fizessen vissza pénzt és ne cserélje be azt másik árura.

Az eladó a reklamáció elintézéséről a vásárlót írásban tájékoztatja a vásárló címén. Az áruval együtt a vásárlónak megküldi a reklamációt érintő nyilatkozatot, a kézhez vett és elküldött áru fénykép-dokumentációját is.

A reklamáció elintézésével a jótállási idő meghosszabbodik a reklamáció időtartamával. Amennyiben a reklamáció a törvényes jótállási határidőn belül az áru új árura való cseréjével intéződött el, a jótállási idő a reklamáció elintézésének időpontjától kezd el ismételten telni.

Az eladó köteles a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet kérésére bemutatni annak az igazolásnak a másolatát, hogy a reklamációt átvette, igazolni az okokat, amelyek miatt nem lehetséges a reklamáció elintézési módjáról azonnal dönteni és amelyek miatt nem lehetséges a reklamációt azonnal elintézni az elintézési mód meghatározását követően, a szakmai elbírálás megküldését vagy eredményeit és a reklamáció elintézését igazoló irat másolatát. Amennyiben a vásárló a termék reklamációját a vásárlástól számított első 12 hónapban érvényesíti, az eladó a reklamációt elutasítással csak szakmai elbírálás alapján intézheti el, vagy a gyártó által a reklamációkról nyilatkozásra meghatalmazott személy által. Amennyiben a vásárló a reklamációt a vásárlástól számított 12 hónapon túl érvényesíti, és az eladó azt elutasítja, a személy, aki a reklamációt intézte köteles a reklamáció dokumentációjában feltüntetni, kinek küldheti el a fogyasztó a terméket szakmai elbírálásra. Ha a terméket szakmai elbírálásra a meghatározott személyhez küldik, a szakmai elbírálás költségeit, valamint az ezzel összefüggő ténylegesen felmerülő egyéb költségeket az eladó viseli, tekintet nélkül a szakmai elbírálás eredményére. Amennyiben a fogyasztó a szakmai elbírálással igazolja, hogy a hibáért az eladó felelős, a reklamációját ismételten érvényesítheti; a szakmai elbírálás időtartama alatt a jótállási idő nem telik. Az eladó köteles a fogyasztónak a reklamáció ismételt érvényesítésétől számított 14 napon belül haladéktalanul megtéríteni a szakmai elbírálás összes költségét, valamint az ezzel összefüggő ténylegesen felmerülő minden költséget is. Az ismételten érvényesített reklamáció nem utasítható el.

Az eladó köteles a reklamáció érvényesítése során a fogyasztónak igazolást kiadni. Ha a reklamáció a távközlési eszközök segítségével van érvényesítve, az eladó köteles a reklamáció érvényesítéséről szóló igazolást azonnal kézbesíteni a fogyasztónak, ha az igazolás azonnal nem kézbesíthető, azt fölösleges késedelem nélkül kell kézbesíteni, legkésőbb azonban a reklamáció elintézéséről szóló irattal együtt. A reklamáció érvényesítésének igazolását nem kell kézbesíteni, ha a fogyasztónak lehetősége van a reklamáció érvényesítését egyéb módon igazolni.

Az eladó köteles a reklamációkról nyilvántartást vezetni és kérésre azt bemutatni a Szlovák Kereskedelmi Felügyeletnek betekintés céljaira. A reklamációk nyilvántartásának tartalmaznia kell a reklamáció érvényesítésének időpontja adatait, a reklamáció elintézésének időpontját és módját, és a reklamáció érvényesítési dokumentumának sorszámát.

A reklamáció elintézése nem érinti a vásárló kártérítésre való jogát egyedi jogi előírás szerint.

Amennyiben a fogyasztó nem elégedett a móddal, ahogy az eladó a reklamációját intézte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait, lehetősége van az eladóhoz fordulni helyreigazítást kérvényezve. Ha az eladó a helyreigazítási kérvényt elutasítja, vagy nem válaszol rá a feladásától számított 30 napon belül, a fogyasztó jogosult indítványozni vitájának alternatív megoldását a fogyasztói jogviták alternatív megoldásairól és egyes törvények módosításáról szóló T.t. 391/2015 sz. törvény 12 § alapján. Az eladó iZlato s.r.o. céggel való fogyasztói jogviták alternatív megoldásának illetékes szerve a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, vagyis Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk vagy egyéb illetékes arra jogosult jogi személy, aki be van jegyezve a jogviták alternatív megoldásának szubjektumai jegyzékébe a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumánál (a jegyzék elérhető: http://www.mhsr.sk); a fogyasztónak joga van kiválasztani, melyik szubjektumhoz fordul a jogvita alternatív megoldásáért. A fogyasztó a jogvitája alternatív megoldását on-line kezdeményezheti az alábbi platformon: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

XI. ÁRUCSERE 100 NAPON BELÜL

Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy termékcsere vagy szerződéstől való elállás esetén, a csomagot annak az országnak a terültén szíveskedjenek feladni, amelyben a csomag átvételére sor került.

Az ékszert helyezze műanyag borítékba, amelyet a postán árulnak. A borítékra írja rá cégünk címét és a legjobb, ha értéknyílvánított csomag formájában küldi el (nem utánvéttel, csomagban sem ajánljuk, mivel a csomagot a posta nem kézbesíti számunkra, ezzel tehát meghosszabbodik a cseréjének ügyintézési ideje). A küldeményének az alábbiakat kell tartalmaznia:

  1. - az ékszer eredeti csomagolásban, B/ - kitöltött csere űrlap.

(Az űrlap a Mindent a vásárlásról - Az áru cseréje részben letölthető).

Fontos figyelmeztetés: azokat az ékszereket, amelyek nem voltak raktáron és várnia kellett rájuk, tehát csak az Ön rendelése fogadását követően készítették el, vagy az ügyfél kérésére utólag gravírozták, mint például a karikagyűrűk vagy lapbetétes karkötők, már nem lehet kicserélni, sem visszaadni.

Az aekszerek.hu továbbá fenntartja magának a jogot, hogy ne hagyja jóvá az ékszer cseréjét / visszaadását, amennyiben az ékszer a nyilvánvaló viselés jegyeit hordozza magán, jelentős felületi kopással vagy mechanikai sérüléssel rendelkezik.

 

XII. A SZEMÉLYES ADATOK FELDOLGOZÁSA:

Az eladó vállalja, hogy a vásárló személyes adataival a Szlovák Köztársaság érvényes jogi előírásaival összhangban fog eljárni.

Az eladó nyilatkozza, hogy a személyes adatokat a jó erkölccsel összhangban fogja feldolgozni és oly módon fog eljárni, ami nem ellenkezik a személyes adatok védelméről szóló törvénnyel sem más általános érvényű jogszabállyal, és azokat nem fogja kijátszani sem. Az eladó kijelenti, hogy az érintett személy hozzájárulását nem fogja kikényszeríteni, sem a szerződéses jogviszony, szolgáltatás, áru vagy az eladó kötelezettsége elutasításával fenyegetni.

A vásárlónak ingyenes írásbeli kérvény alapján joga van az eladónál kifogásolni:

a) személyes adatai feldolgozását, amelyekről feltételezi, hogy azokat direkt marketing céljaira dolgozzák fel, vagy fogják feldolgozni, az ő beleegyezése nélkül, és kérni a megsemmisítésüket,

b) a 10. § 3. bek. d) pontjában feltüntetett személyes adatok felhasználását direkt marketing céljaira postai kapcsolatban, vagy

c) a 10. § 3. bek. d) pontjában feltüntetett személyes adatok direkt marketing céljaira való nyújtását.

 

XIII. A RENDELÉS TÖRLÉSE:

Minden rendelést a rendelés napján 15:00 óráig törölhet, ha a rendelés fogadása 15:00 óráig megtörtént, vagy 12:00 óráig, ha a rendelést előző nap 15:00 óra után fogadták e-mailben az [email protected] címen, vagy telefonon a +36 1 9011 250 számon, mégpedig indok megadása nélkül. Elég megadni a nevét, e-mail címét, a rendelés számát és a rendelt áru leírását.

Az eladónak joga van a rendelést törölni, amennyiben a készleteket kiárusította vagy ha az áru hiánya miatt nem képes a vásárlónak a jelen üzleti feltételekben megadott határidőben leszállítani, vagy az internetes boltban feltüntetett áron, amennyiben a vásárlóval nem egyezik meg pótteljesítésben. A rendelés törléséről a vásárlót telefonon vagy e-mailben értesítik.

Amennyiben a vásárló a törölt rendelés árujáért már kifizette a vételár egészét vagy részét, ezt az összeget a rendelés törlésétől számított 14 napon belül készpénzmentes átutalással az általa megadott számlaszámra vagy postai utalvánnyal visszafizetik a részére.

 

XIV. SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS A VÁSÁRLÓ ÁLTAL, AKI A FOGYASZTÓ

A fogyasztó az adásvételi szerződéstől a távértékesítésre érvényes T.t. 102/2014 sz. fogyasztóvédelmi törvény 7 § értelmében (továbbiakban „Fogyasztóvédelmi törvény távértékesítés esetén”) az áru átvételétől számított 14 napon belül indok megadása nélkül jogosult elállni, amennyiben az eladó időben és rendben teljesítette tájékoztatási kötelezettségét a „Fogyasztóvédelmi törvény távértékesítés esetén” 3 §-val összhangban. A fogyasztónak joga van ezen megállapodás keretén belül az árut kicsomagolni és kipróbálni, hasonló módon mint a klasszikus boltban tenné, mégpedig az áru jellege, jellemzői és működése megállapításához szükséges mértékben. A fogyasztó felelős az áru bármilyen értékcsökkenéséért. A kipróbálás tehát nem azt jelenti, hogy az áru használatát elkezdeni, majd néhány nap múlva visszaadni az eladónak.

A vásárló az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgyát áru vásárlása képezi, még a szerződéstől való elállásra kijelölt határidő kezdete előtt is elállhat.

A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől a fogyasztó egyedi igényei szerint elkészített áru esetén, vagy a külön egy fogyasztónak szánt áru esetén, vagy olyan áru esetén, amelyet tulajdonságaira tekintettel nem lehet visszaadni.
 

A megrendelt, gyémánt ékszerek (rendelésre 14-21 nap és 8-10 hét), rendelésre módosított áru (ilyenek különösképpen a karikagyűrűk, jegygyűrűk, köves gyűrűk, láncok és karkötők más méretben mint ami aktuálisan a raktáron van, ékszerek gravírozása), az ügyfél egyedi igényei szerint elkészített áru és nem vonatkozik rá a szerződéstől való elállás lehetősége és az áru eladónak való visszaszolgáltatási lehetősége a 14 napos törvényes határidőn belül. 

A fentiek alapján az említett ékszerekre szintén nem vonatkozik a 60 napon belüli csere lehetősége.

A fogyasztó felel az áru értékcsökkenéséért, amely az áru tulajdonságainak és működőképességének a megállapításához szükséges bánásmód keretén túl való bánásmód következtében keletkezett.

Az árut az esetleges ajándékokkal együtt szükséges visszaszolgáltatni. Az áru Eladónak való visszaküldésének költségeit a Vásárló állja. A küldeményt, amelyet Ön küld nekünk, Ön fizeti. Javasoljuk, hogy az árut biztosítsa. Utánvéttel küldött küldeményeket nem veszünk át. Kérjük, hogy az árut eredeti csomagolásban, használatlan és sértetlen állapotban küldje vissza a tartozékokkal együtt (a vásárlás eredeti bizonylata, jótállási jegy (ha a része volt), használati útmutató, stb.). Az áruról való ésszerű gondoskodást fenn kell tartani. Az eladó semmilyen felelősséget nem vállal a küldemény elvesztéséért vagy sérüléséért.

Az eladó köteles fölösleges késedelem nélkül, legkésőbb a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézbesítésének napjától számított 14 napon belül visszatéríteni a vásárlónak az összes kifizetést, amelyet tőle az adásvételi szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott, beleértve a szállítási, kézbesítési, postaköltségeket, valamint egyéb költségeket és illetékeket is. Ez nem vonatkozik a további költségekre, ha a vásárló az eladó által kínált kézbesítés legolcsóbb típusától eltérő kézbesítést választott, sem a kiegészítő szolgáltatások költségeire, ha azok a szerződés tárgyát képezték és azok teljes mértékű teljesítésére sor került. (A szerződéstől való elállásnál az áruszállítás költségeit is visszafizetjük az általunk nyújtott kézbesítés legolcsóbb szokványos mértékében, azaz szokványos postadíj a Magyar Posta segítségével való kézbesítésnél).

Az eladó nem köteles a vásárlónak visszafizetni a kifizetéseit az üzleti és reklamációs feltételek e pontja szerint még azelőtt, hogy az árut számára kézbesítik vagy amíg a vásárló nem igazolja az áru visszaküldését az eladónak, kivéve, ha az eladó azt javasolja, hogy az árut személyesen vagy általa megbízott személy által veszi át.

A vásárló az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgyát áru vásárlása képezi, még a szerződéstől való elállásra kijelölt határidő kezdete előtt is elállhat.

Az eladó nem köteles a vásárlónak visszafizetni a kifizetéseit még azelőtt, hogy az árut számára kézbesítik vagy amíg a vásárló nem igazolja az áru visszaküldését az eladónak.

Az eladó nem köteles a vásárlónak visszafizetni a kifizetéseit még azelőtt, hogy az árut számára kézbesítik vagy amíg a vásárló nem igazolja az áru visszaküldését az eladónak, kivéve, ha az eladó azt javasolja, hogy az árut személyesen vagy általa megbízott személy által veszi át.

A fogyasztó köteles a szerződéstől való elállásnál az árut legkésőbb a szerződéstől való elállás napjától számított 14 napon belül visszaküldeni.

Amennyiben a vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, megszűnik az elejétől fogva az összes többi kiegészítő szerződés is, amely azzal az adásvételi szerződéssel összefügg, amelytől a vásárló elállt.

 

XV. ARANYBÓL KÉSZÜLT ÁRU VÁSÁRLÁSÁNAK EGYEDI MEGÁLLAPODÁSAI

Az ügyfélnek joga van, az áru eladó általi kézbesítésétől számított 90 napon belül, kérni az eladótól az áru visszavásárlását, de csak abban az esetben, ha az adásvétel tárgyát aranyból készült termék képezte. A fenti jogosultságát az ügyfél köteles az eladónál írásban, telefonon vagy e-mailben érvényesíteni, a fenti 90 napos határidőn belül. Az eladó kifejezett érdeklődése esetén az áru visszavásárlását illetően, az ügyfél köteles elküldeni az adott árut az eladónak. Utánvéttel küldött árut nem veszünk át. Javasoljuk, hogy a feladott árut biztosítsa. Ennek az árunak a kézbesítését követően az eladó megvizsgálja az áru elhasználódásának és működőképességének állapotát, és az átvételtől számított 7 napon belül közli az ügyféllel az árat, amelyért az árut visszavásárolja az ügyféltől. Ennek az árnak ügyfél általi elfogadása esetén az eladó az ügyfélnek 3 napos határidőn belül kifizeti a megegyezett árat. Abban az esetben, ha az áru visszavásárlásáról nem tudnak megállapodni, az eladó visszaadja az árut az ügyfélnek, miközben az ügyfél köteles megtéríteni az eladó költségeit az áru visszaküldésével kapcsolatban, amely utánvéttel vagy értéknyílvánított csomag formájában történik.

 

XVI. AZ ADOTT TERMÉKNÉL FELTÜNTETETT MÉRETEK:

A termék összes mérete az ékszer legvastagabb és legszélesebb helyén van mérve. Az eladó nem felelős ennek a mérési rendszernek a nem megfelelő megértéséért.

 

XVII. BELEEGYEZÉS AZ ÜZLETI FELTÉTELEKBE ÉS A REKLAMÁCIÓS RENDBE:

A vásárló a rendelés elküldése előtt felszólításra kerül, hogy a mező kipipálásával erősítse meg, hogy megismerkedett ezekkel az üzleti feltételekkel, elolvasta azokat és tartalmukat megértette, és teljes mértékben egyetért velük.

 

XVIII. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK:

Az Üzemeltető és Ügyfelek között létrejövő valamennyi jogviszonyra az SZK jogi előírásai érvényesek. Az ebben az Üzleti Feltételekben nem tárgyalt ügyekre a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.

Az üzlet üzemeltetésért felelős személy utó- és családneve, valamint az e-mail címe: Slavomír Smoleňák, [email protected]

Ezek az Üzleti Feltételek 2016. február 24-től érvényesek.