Reklamáció
A termékekkel kapcsolatos panaszokra a Polgári Törvénykönyv, valamint a fogyasztóvédelmi törvény vonatkozó rendelkezései vonatkoznak. A panaszokat felesleges késedelem nélkül szükséges benyújtani.
A REKLAMÁCIÓ BENYÚTÁSÁNAK MENETE:
- A vásárló köteles kitölteni a reklamációs űrlapot – letöltés ITT, amelyen feltünteti a vezeték- és keresztnevét, címét, a rendelés számát, és a reklamált áru hibájának leírását.
- A vásárló köteles az eladónak elküldeni a számlát is vagy a számla másolatát, amelyet a megrendelt áruval együtt kapott kézhez. A számla egyben jótállási jegyként szolgál reklamáció esetén.
- A reklamált ékszert helyezze a kitöltött űrlappal „reklamációs űrlap“ egy műanyag borítékban, amelyet a postán árulnak. Erre a borítékra írja rá a következő postacímet M. Tuschelová - EXPANDECO - HERATIS, Vízpart utca 26, 9225 Dunakiliti, Magyarország és adja fel értéknyílvánított csomagként (nem utánvéttel és nem futárszolgálattal – ezeket a csomagokat nem vesszük át).
- Feladószám / nyomkövető szám a feladóvevényen található, mellyel a küldeményt feladta. A küldemény mozgását / kézbesítését a Magyar Posta https://www.posta.hu/fooldal oldalon követheti figyelemmel.
Küldeményének az alábbiakat kell tartalmaznia:
a) az ékszert eredeti csomagolásában
b) az eredeti számlát vagy annak másolatát
c) a kitöltött reklamációs űrlapot – letöltés ITT
A vevőnek csak akkor van joga a jótállás érvényesítéséhez az eladónál, ha a terméken a gyártó, a szállító vagy az eladó által okozott sérülések, hibák találhatóak, garancia alatt áll és az eladótól volt vásárolva. Más esetekben az eladó nem tudja megjavítani a sérült termékeket garanciális időszakon belül. Miután a vevő értesítve lett erről a tényről, és ennek ellenére kéri a termék javítását, köteles megtéríteni az eladónak az ilyen áruk szervizelésével és javításával kapcsolatos költségeket.
A jótállás nem vonatkozik az áru mechanikai sérülésére, amelyeket a vevő okozott, az áru nem megfelelő, ill. alkalmatlan körülmények közötti használatára, a durva bánásmódra, az áruról való gondoskodás elhanyagolására, a szakképzetlen szerelésre, az áru helytelen kezelésére és használatára, az áru nem megfelelő ápolására, a helytelen telepítésére.
Minden jogosan érvényesített javítás a jótállási időn belül térítésmentes. A jótálláson belüli ingyenes javításra való jog akkor is megszűnik, ha a termékbe a jótállási időszakon belül az arra jogosult személyen kívüli más személy szakképzetlen módon beleavatkozott. Az eladó egyúttal fenntartja magának a jogot, hogy az ilyen áruért ne fizessen vissza pénzt és ne cserélje be azt másik árura.