Reklamáció

A termékekkel kapcsolatos panaszokra a Polgári Törvénykönyv, valamint a fogyasztóvédelmi törvény vonatkozó rendelkezései vonatkoznak. A panaszokat felesleges késedelem nélkül szükséges benyújtani.

A REKLAMÁCIÓ BENYÚTÁSÁNAK MENETE:

  1. A vásárló köteles kitölteni a reklamációs űrlapot, amelyen feltünteti a vezeték- és keresztnevét, címét, a rendelés számát, és a reklamált áru hibájának leírását.
  2. A vásárló kötele az eladónak elküldeni a számlát is, vagy a számla másolatát, amelyet a megrendelt áruval együtt kapott kézhez. A számla egyben jótállási jegyként szolgál reklamáció esetén.
  3. A reklamált ékszert helyezze a kitöltött reklamációs űrlappal egy műanyag borítékban, amelyet a postán árulnak. Erre a borítékra írja rá a következő postacímet EXPANDECO – HERATIS, FLK - Magyar Posta, Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18, Fót 2151, Magyarország, és adja fel értéknyílvánított csomagként (nem utánvéttel, nem futárszolgálattal sem - ezeket a csomagokat nem átvenni).
  4. Feladószám (nyomkövet} szám a feladóvevényen található, mellyel a küldeményt feladta. A küldemény mozgását (kézbesítését) Magyar Posta - Nyomkövetés oldalon követheti figyelemmel.

Küldeményének az alábbiakat kell tartalmaznia:

  • ékszert az eredeti csomagolásában,
  • számlát, vagy annak másolatát,
  • kitöltött reklamációs űrlapot.

 

A vevőnek csak akkor van joga a jótállás érvényesítéséhez az eladónál, ha a terméken a gyártó, a szállító vagy az eladó által okozott sérülések, hibák találhatóak, garancia alatt áll és az eladótól volt vásárolva. Más esetekben az eladó nem tudja megjavítani a sérült termékeket garanciális időszakon belül. Miután a vevő értesítve lett erről a tényről, és ennek ellenére kéri a termék javítását, köteles megtéríteni az eladónak az ilyen áruk szervizelésével és javításával kapcsolatos költségeket.

Arany brilliáns szett igaz gyöngyökkel

A jótállás nem vonatkozik az áru mechanikai sérülésére, amelyeket a vevő okozott, az áru nem megfelelő, ill. alkalmatlan körülmények közötti használatára, a durva bánásmódra, az áruról való gondoskodás elhanyagolására, a szakképzetlen szerelésre, az áru helytelen kezelésére és használatára, az áru nem megfelelő ápolására, a helytelen telepítésére.

Minden jogosan érvényesített javítás a jótállási időn belül térítésmentes. A jótálláson belüli ingyenes javításra való jog akkor is megszűnik, ha a termékbe a jótállási időszakon belül az arra jogosult személyen kívüli más személy szakképzetlen módon beleavatkozott. Az eladó egyúttal fenntartja magának a jogot, hogy az ilyen áruért ne fizessen vissza pénzt és ne cserélje be azt másik árura.