Szórakoztató parti játékok családdal és barátokkalSzórakoztató parti játékok családdal és barátokkal

Dobja fel a családjával és barátaival együtt töltött időt egyszerű játékokkal, melyekkel garantált a felhőtlen szórakozás.


Elefánt ormányát utánzó nő pantomim játék közben

Meghívta a barátait, és nem csak kávézni vagy borozni szeretnének? Lockdown alatt összezárva maradt lakótársaival vagy családtagjaival és egy kis vidámságra vágynak? Nem csak ezekre az alkalmakra, egyszerű játékokat gyűjtöttünk össze, melyek garantáltan feldobják a társaság kedvét, és egy unalmas estéből vidám, nevettessél teli eltöltött időt varázsolhat. Vessen egy pillantást az otthoni játékok röviden leírt játékszabályaira, és ne féljen szabadjára engedi fantáziáját, alakítsa szabályokat saját elképzelése szerint, ami fűszert ad neki, és hozzon létre, mindenki számára szórakoztató társásjátékot. 


Nő papírcetlivel a homlokan “Ki vagyok én?” játék közben

Ki vagyok?

Ehhez a játékhoz nem kell más, mint öntapadós papírcetlik és egy toll. Minden játékos felírja egy híres személy vagy karakter nevét egy papírra, és a játékosok felcserélik az egyes papírdarabokat, hogy ne lássák azokat. Ezután mindenki a homlokára ragaszt egy darab papírt, és "igen/nem" kérdésekkel próbálja meg kideríteni, kiről van szó. Amint nem a válasz a kérdésre a következő játékos következik. Addig játsszák, amíg mindenki kitalálja, melyik személyiséget írta a homlokára.


Szarvakat mutogató nő pantomim játszása közben

Pantomim

Az egyik legnépszerűbb társasjáték. Alakítsunk csapatokat, legideálisabb párokat. Írja a papírra filmek, hírességek, tévéműsorok vagy szakmák nevét. Ezután hajtsa össze a papírokat és keverje össze. Ezt követően minden csapat kihúz egy papírkát, és az egyik csapatnak mutogatnia kell a papíron lévő dolgot, míg a csapat többi tagja találgat és megpróbálja kitálalni a feladványt. Vigyázat, a találgatás időre megy. Ha szeretnék, mutatgatás helyett rajzolni is lehet. Az a csapat nyer, amelyik több feladványt fejt meg.


Én még soha… (Never have I ever…)

Az amerikai filmek és sorozatok rajongói szinte biztosan találkoztak már ezzel a játékkal. „Soha nem voltam”, szabad fordításban "soha nem voltam az életemben..." egy olyan játék, amelyben a játékos azt mondja, hogy "soha nem voltam...", és befejezi a mondatot valamivel, amit még soha életében nem csinált (bungee jumping, nem evett csigát stb.). Ha más játékos megtette ezt, ki kell emelnie az ujját. Ha a csoportból senki nem csinálta meg az adott dolgot, a soron lévő személy kinyújtja az ujját. Amint valakinek három ujja nyitva lesz, kiesik. Vigyázni kell, hogy kivel játszuk ezt a játékot, mert a jól célzott kérdések különböző pikáns dolgokra deríthetnek fényt, ezért érdemes néhány alapszabályt felállítani, különösen, ha családdal vagy inkább konzervatívabb játékos barátokkal játszunk.


Partit szervezek...

Ebben a játékban kiválasztanak egy személyt, aki "elkészíti a partit". Ahhoz, hogy a többi versenyző eljusson erre a bulira, valami konkrétumot kell magával vinniük. A buli "házigazdája" választ egy titkos szabályt, amelyet nem oszt meg senkivel, és amely szerint ő határozza meg, kit hívnak meg és kit nem. A „vendégeknek” többnyire a nevük kezdőbetűjével kezdődő tárgyat kell magukkal hozniuk. De persze a „házigazda” dolga, hogy milyen titkos szabályt választ. Minél kreatívabb, annál jobb. A potenciális "vendégek" ezután egyenként elmondják, mit hoznak, és a "házigazda" csak annyit válaszol: "Igen, meghívott vagy" vagy "Nem, nem hozhatod". Addig játsszák, amíg mindenki el nem jut egy titkos szabályhoz.

 


Inkább ezt tenném meg

Régiónkban meglehetősen ismert játék. Bár ennek a játéknak nincs nyertese, nagyon szórakoztató. A versenyzők kérdéseket tesznek fel egymásnak, amelyekben két lehetőség közül választhatnak. Azonban, hogy szórakoztatóbb legyen, általában van egyek lehetőség rosszabb, mint a másik. Tudja meg például, hogy a barátai szívesebben ugrálnának-e egy évig egy lábon vagy inkább naponta megisznak egy deci étolajat. 


Széktánc

Általános iskola óta ismerjük ezt a játékot. Helyezzen néhány széket körben a szoba közepére. A székeknek mindig eggyel kevesebbnek kell lenniük, mint a versenyzők. Zene szól, a résztvevők pedig táncolni fognak a székek körül. Amint elhallgat a zene, a táncosoknak gyorsan le kell ülniük. Minden széken csak egy táncos ülhet. Akinek nem jutott szék, kiesik a játékból, és egy széket magával visz, és újra elindul a zene. Így folytatódik a játék a nagy fináléig, amikor az utolsó székért két táncos küzd meg. Aki utoljára ül egy széken, az lesz a győztes.

 


Két igazság egy hazugság

Jó játék a többi versenyző megismeréséhez. Mindenki három kijelentést tesz magáról. Kettő igaz és egy kamu. A többi versenyző ezután megpróbálja kideríteni, melyik állítás volt valótlan. Javasoljuk, hogy az állításokat úgy készítse el, hogy még az igazakat is minél hihetetlenebbek legyenek, így megnehezíti versenytársai dolgát.


Fotó-forró krumpli

Válasszon ki egy kamerás telefont, és állítsa az önkioldóra, lehetőleg legalább 10 másodpercre. A kamerát klasszikus fényképre kell beállítani, nem szelfit. Adj magadnak egy telefont, mindenkinek meg kell próbálnia pár másodpercig lefotózni és különféle grimaszokat vágni. A telefon mindig kering, amíg a fényképet kijavítják. A játék végén látni fogod az összes grimaszolt alkotásodat.

 


Az én ideális világomban

Hasonló játék, mint a „Partit szervezek…”. Például az első versenyző azt mondja: "Az én ideális világomban csak székek vannak, de asztalok nincsenek." A te ideális világodban csak lágyított mássalhangzókat tartalmazó szavak vannak, ott nyulak járnak, de vonatok nem, viszont vannak benne edények stb. Például előfordulhat, hogy csak olyan szavak vannak a világban, amelyek nem tartalmazzák az "a" betűt, vagy csak olyan dolgok, amelyek pirosok. A többiek próbálják kitalálni azokat a dolgokat, amelyek az ideális világban szerepelnek. Amikor kitalálják, azt mondod nekik: "Igen, ez lenne az én ideális világomban", amikor nem találják el, azt mondod nekik, hogy nincs helye ott. A játék addig tart, amíg mindenki ki nem találja, mi tartozik az ideális világodhoz.


Ne mondj igent

Ezt a játékot a legjobb a normál beszélgetés mellett játszani. Az este elején egyezzenek meg, hogy senki nem mondhat "igent" vagy ennek a szónak bármilyen változatát. Az este folyamán aztán mindenki azon igyekszik, hogy valamilyen módon kimondassa a tiltott szót. Ha valaki még is kimondja az igen szót, azt megjelölik például karkötővel, szalaggal vagy öntapadó papírral. Akit a legtöbbször lesz megjelölve az este végére, az veszít.


Mr. Freeze

Válasszanak egy személyt, aki Mr. Freeze lesz. Minden résztvevő, köztük Mr. Freeze is, elkezdenek mozogni és táncolni, amíg Mr. Freeze "nem fagy meg". Amikor ez megtörténik, a többieknek is "le kell fagyniuk" a mozgás közepén. Aki utoljára áll le, az kiesik. Addig játsszák, amíg minden játékos ki nem esik.


Medúza

Minden versenyző az asztalhoz ül, és az asztalra hajtja a fejét. Mikor háromig számol, mindenki felkapja a fejét, és gyorsan ránéz valakire az asztalnál. Az a két versenyző esik ki a játékból, aki épp egymásra néz. Addig játsszák, amíg minden játékos ki nem esik.


Szeretem/ nem szeretem

Adj minden versenyzőnek egy darab papírt, amelyre felírhat 5 dolgot, amit szeret, és 5 dolgot, amit nem szeret. A kártyákat ezután összegyűjtik és felolvassák. A versenyzők feladata, hogy kiderítsék, melyik kártya kihez tartozik.


Dolgok

Valaki a csapatból választ egy témát, például „olyan dolgok, amelyektől félek”. Ezután mindenki leír 5 dolgot, amitől fél. A papírokat összegyűjtik és felolvassák. A versenyzőknek kell kitalálni melyik papír kihez tartozik.


Kukorékolós/röfögős játék

Válasszanak ki egy személyt, akinek beköti a szemét. A többi versenyző felsorakozik, hogy a bekötött szemű ne lássa, ki hol áll. A versenyzők ezután egyenként kiadnak egy hangot, kukorékolnak vagy röfögnek, a bekötött szeműnek kitalálja ki az, aki az adott hangot kiadja. Minden körben megállapodhatsz egy másik állat hangjában, hogy még érdekesebb egyen a játék.


Pszichiáter

Ebben a játékban az egyik résztvevőt kiválasztják, aki pszichiáterként fog tevékenykedni. A pszichiáter kimegy a szobából, a többiek pedig megegyeznek egy közös pszichés problémában, egy diagnózisban, ami zavarja őket. A pszichiáter feladata, hogy a terembe visszatérve mindenkinek különféle kérdéseket tegyen fel, melyekre a versenyzők a megbeszélt diagnózisnak megfelelően válaszolnak.

Példák a diagnózisokra: a betegek azt hiszik, hogy más időkből származnak, és ha egyik beteg azt mondja „mmm” a jobb oldali versenyzővel diagnózist cserélnek. 


Melyik az a jééjejéé?

A játéknak a lényege, hogy a feladvány dalt csak a „jé” szó használásával lehet elénekelni, és ebből kell a versenyzőknek kitalálni a dal címét. Minden játékos ír néhány ismerős dalt a papírlapokra. A csapatok ezután minden körben választanak egy-egy énekest, aki előre egyeztetett időkereten belül kihúzza a darabokat a tálból, és megpróbálja "elénekelni" őket a csapatnak, hogy kitalálják dalcímet és előadóját. Ha a csapat nem találja ki a dalt, vagy az énekes játékos nem ismeri fel a dalt, visszateszi a papírt a tálba anélkül, hogy felfedné a többieknek, hogy mi a dal. Az időkorlát után a második csapaton van a sor. Minden körben másnak kell énekelnie.

Az a csapat nyer, amelyik több dalt kitalált. 


Ismered fel a filmet

Játék filmrajongók számára. A versenyzőket két csapatra osztják. Egy papírra mindenki felír egy pár film címet. Ezután a papírokat összekeverjük és egy tálba tesszük. Minden csapatból kiválasztunk egy játékost, aki körülírja a filmet. A cetlit, amit kihúz a játékvezető, mindkét félnek egyszerre felmutatja, majd, aki először csap az asztalra, mond egy számot, ami azt jelenti, hogy annyi szóból a csapata kitalálja a film címét. A második játékos ezután akkor győzheti le az elsőt, ha kisebb számot mond, hogy szerinte az ő csapata kevesebb szóból is kitalálja. Ezek a játékosok addig harcolhatnak, amíg már senki nem csökkenti a szavak mennyiségét.

Az a játékos, aki a legkevesebb szót fogadta, megpróbálja körül írni a filmet a csapatának annyi szóval, amennyit megbeszéltek. Például, ha a „Reszkessetek, betörőkről!” lenne szó, mondhat annyit, hogy „Kevin karácsonya”, és ennek megfelelően a csapatának ki kell találnia, melyik filmről van szó. Csak egy esélye van a találgatásra. Ha a tipp nem helyes, a pont a másik csapaté.

Addig játsszák, amíg az összes játékos le nem cserélődik, és az összes papírka el nem fogy.

Az a csapat nyer, amelyik a legtöbb filmet kitalálta.

 


Lejátszó lista 2010-es év top listája

Ismerd fel a zenét

Egy másik játék a zenerajongók számára. Az egyik személy fokozatosan dalokat enged a lejátszási listáról, a többiek pedig kitalálják, melyik dalról van szó. Az kap pontot, aki először kitalálja az előadót és a dal címét. A játék érdekes alternatívája a csak nagyon jól ismert és ikonikus dalokból összeállított lejátszási lista, ahol csak a dal első néhány másodperce szólal meg, és a versenyzőknek az első hangok alapján kell felismerniük a művet, sokszor még az ének előtt.

Az a csapat vagy versenyző nyer, akinek több kitalált dala van.


Karácsonyi díszek a fán

Dísz találós

Fogadd vendégeidet egy kis találgatós játékkal. Megérkezésükkor ki kell tippelniük kell, mennyi dísz található a karácsonyfádon. Aki a legközelebbi számot mondja, jutalma lehet pld. Egy üveg tojáslikőr.

 


Bármit csinálsz, én jobban tudom

Ehhez a játékhoz egy kicsit előre kell tervezned. Találnod kell olyan embereket, akik ügyesek „szakértők” valamilyen téren. A legjobb, ha valami gyorsan elkészíthető dologhoz értenek pld. Mézeskalács díszítés, koktél készítés, sminkelés. A „szakik” ezután megmutatják a társaságnak minden csínját-bínját, majd a vendégek az instrukciók szerint megpróbálják elkészíteni az adott dolgot. A "Szakértő" végül kiválasztja azt a győztest, akinek a legjobban sikerült.

Karácsony közeledtével pedig a karácsonyi játékokhoz is adunk néhány tippet.


Szaloncukor

Egy pakli kártyára és szaloncukorra vagy más édességekre lesz szükséged, eggyel kevesebbre, mint amennyi játékos van. A megkevert kártyákat az asztalra teszik, és a versenyzők egyszerre egy lapot választanak, hogy 4 azonos értékű lapot kapjanak, például négy királyt. Aki először kap 4 azonos kártyát, megpróbálja finoman elvenni az egyik szaloncukrot. Amikor elveszi az egyiket, a többiek gyorsan megpróbálják megragadni a többi szaloncukrot. Az esik ki, akinek nem jut cukor.


Találd ki mire gondolok – karácsonyi kiadás

Az egyik játékos kiválaszt egy karácsonyhoz kapcsolódó tárgyat, majd a többieknek 20 „igen/nem” kérdésük van, hogy kitalálják, melyik tárgyról van szó. Akinek sikerül 20 kérdésben kitalálnia, hogy melyik tárgyról van szó, az nyeri meg a fordulót, és másik tárgyat választ. Ha senki se találja ki, annak a személynek, akitől kérdeztek, pont jár.  és egy másik tárgy kiválasztásával folytatódik a játék.


Karácsonyi pantomimok

Ugyanúgy, mint a már említett pantomim, azonban csak karácsonyi témák megengedettek. A klasszikus pantomimhoz hasonlóan itt is tilos mellett beszélni vagy hangokat kiadni. Az a csapat nyer, amelyik először szerzi meg a megbeszélt számú pontot.


Mi van a harisnyában?

Válasszon olyan személyt, aki különböző dolgokkal tölti meg a harisnyát vagy zoknit. Ezután kösd be a harisnyát, és mindenki érintse meg. A versenyzők megírják, hogy szerintük mit rejt a harisnya. Az lesz a győztes, aki a legtöbb dolgot kitalálja.


Találjátok meg a télapó barátait

A játék különösen fiatalabb korosztály számára alkalmas. Rejts el különféle manókat, Mikulásokat, ördögöket vagy rénszarvasokat a lakásba vagy házba, és bízd meg a gyerekeket azok megtalálásával. Aki több ilyen karácsonyi segítőt talál, az nyer.


Karácsonyfa előállítása vakon

Adjon vendégeinek karácsonyi csomagolópapír-darabokat, ideális esetben zöldet, és kérje meg őket, hogy tépjék össze, majd alakítsák karácsonyfa alakúvá. Ha túl könnyűnek találja ezt a játékot, adjon nekik más színű papírt is, amellyel fel kell díszítenie ezeket a fákat.


Karácsonyi papír tányér

Ehhez a játékhoz filctollakra és papírtányérokra lesz szüksége. Kérje meg a résztvevőket, hogy rajzoljanak egy karácsonyi jelenetet egy tányérra. Hogy ez ne legyen ennyire egyszerű, a papír tányért a fejük felett kell tartani. Jutalmazza meg a legszebb alkotást egy kisebb díjjal.


Futó verseny díszekkel

Az ismert tojásfutásnak egyik változata. A versenyzők kanálon kapnak egy kerek formájú díszt, és egy előre elkészített akadálypályát kell teljesíteniük vele. Ha valakinek leesik a dísz, az kiesik. Aki előbb ér célba, vagy aki a legtávolabbra jut, az nyer.


Nyomozás a karácsonyi díszek után

Biztosan jól megdolgozott a karácsonyi díszítéssel. Ezzel a szórakoztató játékkal felhívhatja vendégei figyelmét egyes díszekre. Mindenkinek készítsen egy listát a lakásban vagy házban elhelyezett dekorációkról, és hagyja, hogy a résztvevők mindet megtalálják. Az nyer, aki megtalálja a listán szereplő összes díszet.

 

Hiszünk abban, hogy kínálatunkból kiválaszthatja az Önnek és szeretteinek megfelelő játékot. Kellemes, vidám és szép élményekkel teli játékkal töltött perceket kívánunk. 

 


28.12.2021


További cikkek